close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מד"א בהדרכה מיוחדת- טיפול בנפגעי רעידת אדמה

מערכת שורשיט ניסן, תשעו27/04/2016

מתנדבי הנוער של מד"א עברו הדרכה מיוחדת בטיפול בפצועים במקרה של רעידות אדמה

תגיות:
מומחים גורסים כי בעתיד עלולה להתרחש בישראל רעידת אדמה שתגרור אחריה נפגעים בדרגות פציעה שונות. בתרחיש זה, בשעות הראשונות שלאחר האירוע, צפויים כוחות ההצלה להיתקל בקושי רב להגיע לכל הנפגעים ולכל זירות האירוע במהירות בה הורגלו האזרחים לראות את כוחות ההצלה מגיבים לאירועים.
על מנת לתת מענה מהיר ואיכותי לכאוס העצום שעלול להיווצר במקרה זה, עברו מתנדבי הנוער של מד"א במרחב איילון הדרכה מיוחדת בנושא מוכנות לקראת רעידות אדמה שבוצעה על ידי מתנדבי הנוער של הארגון שעברו הכשרה נרחבת בנושא במסגרת קורס המדריכים בקיץ.
במהלך ההדרכה עברו החניכים שיעור קצר על מוכנות לרעידת אדמה ועל כך שידרשו לטפל במספר נפגעים הנמצאים בסביבתם ללא הציוד הרגיל המשמש אותם ביום יום. 
כך לדוגמא הפכו החניכים סולם ללוח גב על מנת לקבע פצוע גב כאשר שני סלעים משמשים לקיבוע ראשו של הפצוע וענף עץ שנמצא במקום כסד לקיבוע שבר ביד. החניכים תורגלו להפוך כל דבר הנמצא בסביבתם לציוד להצלת חיים החל מבגדים ישנים ועד ענפי עצים וזרדים.
חובשת רפואת חירום במד"א חן נטוביץ', המרכזת את הפרויקט במחלקת הצלב האדום במד"א: "הפרויקט המיוחד הזה נוצר במטרה להכין את מתנדבי מד"א מה לעשות ביום בו האדמה תרעד. זה לא סוד שישנו חשש מרעידת אדמה בישראל, ובתור הדור הצעיר עלינו מוטלת האחריות להכין את עצמנו ואת הסביבה שלנו לתרחיש שכזה בו המתנדבים ידרשו להיות חלק מהצוות הרפואי המטפל במקום מגוריהם. לשם כך, אנו מלמדים את מתנדבי הנוער כיצד להכין את המשפחה והבית לקראת רעידת אדמה, כיצד להתנהג בזמן רעידתה אדמה ואיך לטפל בפצועים כשאין ציוד רפואי זמין ובנמצא תוך עבודה על יכולת האלתור בעזרת האמצעים הקיימים".

הודיה עטיה, מתנדבת מתחנת מד"א בבת-ים שהשתתפה בהכשרה: "לפני שעברתי את השיעור היה לי מעט ידע בנושא רעידות האדמה, לא כ"כ ידעתי כיצד נערכים אליה בהתאם ובמיוחד כיצד מתמודדים איתה בתור מגישת עזרה ראשונה. כתוצאה מהשיעור שעברתי, צברתי ידע איך אוכל לפעול במקרים כאלו. מהלך השיעור הועבר בצורה כיפית וחווייתית, עם סרטונים מעניינים מאוד ואפילו תרגולי אירועים רב-נפגעים מאוד מושקעים".
אדם אלקלק, מתנדב מתחנת מד"א לוד שהשתתף גם הוא בהכשרה: ״הפעילות הייתה ממש נחוצה והכרחית, במיוחד בגלל האזור הרגיש שלנו, שרעידת אדמה יכולה להתרחש בו בכל רגע. למדנו על דרכי אלתור לטיפולים שונים בזמן המהיר ביותר ואני בטוח שהידע הזה יעזור לנו להציל חיים״.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "ההדרכה החדשה והייחודית הזו תאפשר לנו להכשיר אלפים רבים של חובשים ופאראמדיקים שיהיו ערוכים ומוכנים להציל חיים גם בתרחיש של רעידת אדמה ובהעדר ציוד הצלה סטנדרטי זמין. זהו פרויקט חשוב ביותר שמכשיר את נוער מד"א ובני משפחותיהם כיצד יהיה לנהוג בשעות הראשונות שלאחר הרעידה, בהן הטיפול הרפואי יינתן ע"י האזרחים שנמצאים בסביבתם בלבד".
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה